În 2016, producătorii agroalimentari europeni vor avea la dispoziție programe în valoare de 111 milioane de euro pentru a găsi noi piețe în afara Uniunii și pentru a promova consumul atât în interiorul, cât și în exteriorul acesteia. Sloganul noii campanii este ”Savurează produsele europene!” (Enjoy, it’s from Europe!)

Comisarul UE pentru agricultură și dezvoltare rurală, domnul Phil Hogan, a declarat: „Producția agroalimentară europeană deține locul întâi pe piața mondială. Piața de export a UE, în valoare de 110 miliarde de euro este creatoare de locuri de muncă și de creștere economică în zonele rurale din întreaga Europă. Pentru a încuraja acest efort al activităților de export, am plăcerea să vă prezint acest nou sistem de promovare, care va face ca cele 111 milioane de euro să creeze oportunități suplimentare pentru producția agroalimentară a UE pe piețe noi și să sporească prezența noastră pe piețele existente.”

Principalele elemente ale noilor reguli privind promovarea sunt:
• creștere semnificativă a ajutoarelor destinate campaniilor de informare și promovare;
• rate de cofinanțare UE semnificativ mai mari în comparație cu regimul actual;
• punerea în aplicare a unei strategii europene de promovare, care va permite o mai bună direcționare a acțiunilor în domeniu;
• extinderea domeniului de aplicare a măsurilor prin extinderea categoriilor de beneficiari eligibili sau a gamei de produse, sau prin autorizarea menționării originii și mărcii produselor, în anumite limite;
• simplificarea procedurilor administrative, prin realizarea evaluării și selecției programelor într-o singură etapă;
• facilitarea gestionării programelor multinaționale, prin intermediul unui ghișeu unic al Comisiei, la Agenția Executivă pentru Consumatori, Sănătate și Alimente (CHAFEA).

Context

Un element-cheie al noii politici de promovare este definirea unui program anual de lucru, care stabilește prioritățile strategice pentru măsuri de promovare în ceea ce privește produsele, sistemele și piețele vizate, precum și bugetele alocate. Obiectivul este de a avea o politică dinamică și proactivă, adaptată în fiecare an la noile oportunități de piață și la nevoile sectorului.

Sursa http://ec.europa.eu/romania/news/index_ro.htm

Pin It on Pinterest

Share This