În vederea atingerii obiectivului strategic al UE, de înjumătățire a numărului de decese ca urmare a accidentelor rutiere în perioada 2010 – 2020, sunt necesare eforturi suplimentare.

Principalii actori sunt statele membre, întrucât majoritatea acțiunilor cotidiene se desfășoară la nivel național și local: asigurarea respectării codului rutier, dezvoltarea și întreținerea infrastructurii, dar și campaniile de educare și sensibilizare.

Comisia Europeană acționează acolo unde există în mod clar o valoare adăugată a UE, de exemplu prin adoptarea de acte legislative care permit sancționarea infracțiunilor rutiere transfrontaliere sau prin stabilirea de standarde tehnice de siguranță pentru infrastructură și autovehicule.

Potrivit statisticilor pentru 2015, publicate de Comisia Europeană, reiese faptul că România este unul din statele membre în care numărul de accidente rutiere fatale s-a redus semnificativ, comparativ cu anul 2010 (21% față de 17% media europeană), însă România continuă să se claseze pe primul loc în UE, înregistrând 95 de decese / mil. locuitori ca urmare a accidentelor auto (media UE fiind de 51,5).

Statisticile pentru 2015 privind securitatea rutieră, publicate de Comisia Europeană, confirmă faptul că drumurile europene rămân cele mai sigure din lume, în pofida unei încetiniri a ritmului reducerii accidentelor. Anul trecut, 26 000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE, cu 5 500 mai puține decât în 2010. În 2015, 26.000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE, cu 5.500 mai puține decât în 2010. Se estimează că alte 135.000 au suferit accidente grave. Costul social (reabilitare, asistență medicală, daune materiale etc.) generat de decesele și vătămările corporale ca urmare a accidentelor rutiere este estimat la cel puțin 100 de miliarde de euro.

Mai multe detalii și informații privind statisticile:
http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-16-864_en.htm  
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/com_20072010_ro.pdf 

Pin It on Pinterest

Share This