Peste 1.000 de angajați, personal din producție și managementul firmelor au participat la discuțiile directe și la acțiunea de distribuție de materiale informative, pentru informarea cetățenilor referitoare la sprijinul european obținut și necesitatea de a merge la vot, ca un vot de încredere în viitorul UE.

În același timp au fost înmânate peste 3500 de materiale informative și promoționale pentru a fi distribuite către toți angajații celor 30 de firme și instituții, cu accentuarea importanței de a participa la vot. În nici 30 de zile din luna mai, echipa Europe Direct Regiunea Centru și ADR Centru au realizat o caravană de informare în  6 județe, 12 orașe și mai mult de 2000 de kilometri parcurși. Pentru această campanie de preelectorale au fost realizate două tipuri de materiale informative: respectiv un pliant/flyer(4000+3000) în română și maghiară cu informații despre modul în care se desfășoară alegerile europarlamentare și motivele importanței participării la vot (atașat) precum și un material util informativ (4000 ex), de tip hand made să construim un suport de birou. Pe lângă aceste materiale s-au înmânat oamenilor cu care s-a discutat și au fost lăsate reprezentanților firmelor peste 1000 materiale promoționale (pixuri, semne de carte, plase cu mesajul de la Crosul Europei, și alte gadgeturi utile și atractive pentru copii).

Firmele au fost selectate din rândul celor ce au primit finanțare nerambursabilă europeană, derulate prin ADR Centru. Mesajul transmis tuturor a fost că Uniunea Europeană are variate modalități de a susține îmbunătățirea calității vieții noastre, atât prin susținerea firmelor ce creează locuri de muncă, cât și prin programe directe adresate cetățenilor sau fonduri și investiții alocate administrației publice locale care au generat azi o Românie mai europeană, orașe mai curate, condiții mai bune rutiere și ale transportului intern, cetăți și obiective turistice scoase la lumină. A fost pus accentul de asemenea pe importanța participării la vot în acest an la europarlamentare fiindcă e o responsabilitate și un drept, fiindcă pe scena politică Brexitul, fragilitatea socială și economică datorate valului de imigranți și atacurile teroriste, dar și vocile politice ultra naționaliste stridente care nu transmit informațiile complete -toate aceste elemente punând la aceste alegeri în balanță viitorul Uniunii Europene care se dorește a fi reconfigurat în concordanță cu ceea ce își doresc cetățenii-acesta este un vot de încredere și un mesaj că vrem să fim stat membru cu mult mai mult împreună.

Toți managerii de firme au fost mai mult decât încântați și ne-au susținut cu entuziasm spunând că și ei doreau să le transmită acest mesaj angajaților, fiindcă e important ca lucrurile să aibă un parcurs normal, inclusiv în România, iar parteneriatul România-UE să continue, fondurile europene să susțină dezvoltarea. Angajații au spus că vor participa la aceste alegeri fiindcă ”participă mereu”, fiindcă ”au auzit că în acest an e mai important„, fiindcă ”vor să își exercite votul”, fiindcă ”vor să transmită un mesaj”.

Lista firmelor unde au fost efectuate vizitele și au avut loc discuțiile:

Judetul Alba

  1. ALBANI FOREX SRL, Sebeș, Alba (160 angajați)
  2. AXA PORCELAINE SRL, Alba Iulia, (50 angajați
  3. IPEC SRL, Alba Iulia (250 angajați)

Județul Sibiu

  1. Matec CNC Technik SRL, Șura Mică, Sibiu (210 angajați)
  2. Polycontact Hermannstadt SRL, Ocna Sibiului (100 angajați)
  3. Centrul de informare Primăria Sibiu, 100 exemplare

Județul Covasna

  1. SC ARIADNE IMPEX SRL, Municipiul Sfântu Gheorghe, (130 angajați)
  2. SC SEBERT TEHNOLOGIE SRL , Sfântu Gheorghe, (50 angajați)
  3. Consiliul Judetean Covasna – 50 exemplare

Județul Harghita

  1. Harghita Business Center, Odorheiu Secuiesc, 80 angajați și participanți
  2. SC MATPLAST SRL, Municipiul Odorheiu Secuiesc, 90 angajați
  3. SELWERK SRL, Municipiul Odorheiu Secuiesc, 209 angajați
  4. SC SZEL-MOB, Cristuru Secuiesc, 120 angajați
  5. SC HARPLAST SRL, Miercurea Ciuc, 107 angajați
  6. SC METAGALAX SRL, Miercurea Ciuc, 60 angajați
  7. SC TREFOREX SRL, Municipiul Toplița, 31 angajați
  8. SC DOMUS CARPATICA SRL, Municipiul Gheorgheni, 25 angajați
  9. SC EURO POWERTEC SRL, Municipiul Gheorgheni, 35 angajați
  10. GENEX COM SRL, Sat Hodoșa, Comuna Sărmaș, 80 angjați
  11. Consiliul Județean Harghita -50 exemplare

Județul Brașov

  1. SC Aateq SRL Brașov (250 angajați)
  2. SC City Guide Media SRL, Brașov, județul Brașov (20 angajați)
  3. SC Metrom Trading SA, Brașov (150 angajați)

SC Olin SRL, Brașov, județul Brașov, (80 angajați)

Județul Mureș

  1. SC SIBA Packaging SRL, Municipiul Reghin, jud. Mureș (75 angajați)
  2. SC Multinvest SRL, Tîrgu Mureș, Mureș (30 angajați)
  3. SC Nett Front SRL, Vidrasău, județul Mureș, (250 angajați)
  4. SC Eco Euro Doors SRL, Reghin, Mureș (220 angajați)
  5. SC Bucin Turism   SRL, Reghin, jud Mureș (110 angajați)
  6. SC VETA SRL, Târgu Mureș, Mureș (220 angajați).

Concluzii:

Considerăm astfel că prin această activitate, coroborat cu dezbaterile publice organizate în luna aprilie, cu cele două spoturi de promovare a mobilității la vot și cu Crosul Europei, am contribuit și noi la rezultatele obținute la nivel regional în ceea ce privește prezența la vot la Alegerile Europarlamentarele din 2019.    

                           2014                                        2019

ALBA –             35.92 %                                   52,80 %          

BRAŞOV –         31.67 %                                   54,26 %                                  

Covasna –         29.58 %                                   42.83%

HARGHITA –     35.13 %                                   47,35 %

MUREŞ –          30.82 %                                   49,26 %

SIBIU –             28.92 %                                   55,06 %

Pin It on Pinterest

Share This