Un schimb de informații între orașe reunește o autoritate urbană („solicitantul”) care se confruntă cu o provocare specifică de implementare legată de dezvoltarea urbană durabilă și o altă autoritate urbană dintr-un alt stat membru al UE, cu expertiză ce ar putea ajuta la abordarea acestei provocări („omul”), pentru o vizită pe termen scurt, implementată rapid. În principiu, schimburile de informații între orașe sunt de natură bilaterală, dar se poate include și un al doilea omul, dacă se justifică.

Un schimb de informații între orașe este o activitate ascendentă, la cerere. Conținutul, calendarul și formatul schimbului sunt definite de dumneavoastră, în funcție de nevoile dumneavoastră specifice. Odată cu aplicarea, trebuie să specificați orașul pe care doriți să îl aveți ca partener pentru schimb.

Schimburi între orașe

Este necesar un schimb de opinii între orașe pentru a se concentra pe o provocare politică specifică legată de proiectarea și implementarea dezvoltării urbane durabile în cadrul politicii de coeziune.

Obiectivul unui schimb de experiență între orașe este de a îmbunătăți capacitatea solicitantului de a aborda provocarea identificată printr-un proces de învățare reciprocă și de schimb de expertiză. Se așteaptă ca participanții să împărtășească cunoștințe practice și expertiză adaptate provocării identificate și contextului urban al solicitantului.

Schimburile între orașe oferă oportunități pe termen scurt pentru învățare reciprocă. Acestea pot fi la fel de simple ca o vizită între două orașe. Atunci când acest lucru este justificat în mod corespunzător, un solicitant poate defini până la trei vizite per cerere care să fie efectuate în termen de cinci luni, dacă o serie de evenimente este cea mai potrivită pentru a aborda provocarea identificată.

Solicitantul selectează formatul cel mai potrivit pentru fiecare vizită, în funcție de nevoile sale – o vizită de ieșire, în care solicitantul călătorește într-un oraș similar, sau o vizită de intrare, în care solicitantul vizitează orașul solicitant. Fiecare vizită poate dura între două și cinci zile.

Solicitanții sunt așteptați să implementeze vizita cât mai curând posibil după aprobare.

Mai multe informații pot fi găsite în Îndrumări pentru solicitanți privind schimburile interurbane.

Descărcați Pliantul Schimburilor Interurbane.

Autorități eligibile

Acest serviciu este dedicat autorităților urbane din statele membre ale UE . Nu există o cerință minimă de populație pentru oraș, localitate, zonă urbană funcțională sau suburbie. Părțile interesate relevante pot participa, de asemenea, la schimb alături de autoritatea urbană, dacă acest lucru este justificat în cerere.

Aplicațiile sunt încurajate în special din partea orașelor cu mai puțin de 500.000 de locuitori, din regiunile mai puțin dezvoltate, din regiunile aflate în tranziție și Articolul 11 ​​Orașe.

Toți candidații trebuie să își demonstreze interesul pentru abordări integrate, bazate pe specificul locului, ale Dezvoltării Urbane Durabile sau implicarea lor în implementarea strategiilor de Dezvoltare Urbană Durabilă.

Burse aprobate

În decembrie 2024, 43 de schimburi interurbane au fost aprobate și sunt în curs de desfășurare sau au fost deja finalizate. Cu o rată de succes de peste 80% , marea majoritate a cererilor de schimb interurban sunt acceptate.

În acest tabel puteți găsi lista completă a tuturor schimburilor și a subiectelor de dezvoltare urbană durabilă pe care le acoperă.

Deschiderea apelului

Apelul de candidaturi pentru schimburi între orașe a fost deschis pe 4 aprilie 2023. Cererile sunt depuse și aprobate pentru implementare pe bază continuă. Notificarea aprobării poate fi așteptată în termen de patru săptămâni de la depunerea cererilor de către autoritățile urbane prioritizate (a se vedea secțiunea 2.2.2 din Ghidul solicitanților pentru mai multe detalii).

Publicarea ghidului actualizat – aprilie 2025

Noile îndrumări pentru solicitanții de schimburi City-to-City sunt disponibile aici .

Aplică acum!

Aplică aici

Resurse pentru a găsi colegi

Există mai multe baze de date pe care le puteți consulta pentru a găsi bune practici urbane și potențiale orașe din care puteți învăța:

  1. Contactați Punct de contact urbandin țara ta sau din țara de interes pentru a te ajuta să găsești un oraș relevant
  2. Folosește Pețitor urbandin Portico, un instrument dedicat de matchmaking care te ajută să găsești colegi
  3. Verifica Acțiuni ale Inițiativei Urbane grupate pe teme sauPractici urbane Portico
  4. Cel/Cea/Cei/Cele Baza de date cu bune practici URBACT
  5. Studiile de caz din Manual de strategii de dezvoltare urbană durabilă publicat de JRC.
  6. Studiile de caz din Atlasul de politici privind dezvoltarea urbană durabilă pentru zonele urbane mici publicat de JRC
  7. Cel/Cea/Cei/Cele Baza de date cu bune practici Interreg Europe oferă soluții de politici locale, regionale și naționale
  8. Povești comunitare din cadrul Convenției Primarilor – studii de caz pe teme legate de climă și energie

De asemenea, vă putem ajuta în acest demers prin facilitarea comunicării dintre dumneavoastră și orașele cu care colaborăm, ca parte a celorlalte activități ale noastre. Puteți folosiacest formularsă solicite punerea în contact cu o altă autoritate urbană dintr-un proiect de Acțiuni Urbane Inovatoare sau dintr-o Agendă Urbană pentru Parteneriatul UE.

Obțineți asistență

 

Noi, Secretariatul Permanent al IUE, suntem aici pentru a informa și a ajuta toți cei interesați de schimburile interurbane.

Serviciul de asistență pentru schimbul oraș-oraș

Solicitați asistență astăzi

Suntem aici pentru a vă sprijini cu îndrumare și sfaturi în fiecare etapă a dezvoltării aplicației dumneavoastră:

  • Verificare prealabilă a eligibilității : Validarea faptului că instituția și subiectul dumneavoastră sunt eligibile.
  • Matchmaking : Sugestii și introduceri către colegi relevanți, publicarea căutării dvs. de colegi pe Portico Urban Matchmaker.
  • Suport metodologic : Consiliere privind designul schimbului dumneavoastră.
  • Verificări finale : Ajută la evitarea greșelilor frecvente sau a problemelor tehnice la trimitere.

Alte forme de sprijin disponibile pentru solicitanți:

  • Verificați dosarul de aplicație : citiți Ghidul pentru candidați și Formularul de aplicație pentru curtoazie.
  • Webinarii pentru aplicanți :
    • 2024: pe 11 martie 2024 a fost organizat un eveniment online de matchmaking. Mai multe detalii despre eveniment și înregistrare sunt disponibile. Aici
    • 2023: Au fost organizate două webinarii pe 5 aprilie și pe 3 mai. O înregistrare video a primului webinar este disponibilă. Aici.
  • Consultații bilaterale : oferim posibilitatea de a programa o consultație online  în ordinea sosirii, cu o limită de o singură solicitare per aplicație.
  • Contactați-ne cu întrebările dvs. prin capacitybuilding@urban-initiative.eu.
  • Cerere de prezentare între colegi : puteți folosi Portico Urban Matchmaker să găsească un oraș similar și acest formularsă solicite punerea în contact cu o altă autoritate urbană dintr-un proiect de Acțiuni Urbane Inovatoare sau dintr-o Agendă Urbană pentru Parteneriatul UE.

Pin It on Pinterest

Share This
Europe Direct Regiunea Centru
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.