”CE FAC DUPĂ CE TERMIN FACULTATEA?”

La această întrebare a oferit răspunsuri echipa Europe Direct Regiunea Centru, din cadrul ADR Centru, alături de lectorii invitați și de aproape 30 de studenți participanți la seminarul de cultură antreprenorială organizat la Universitatea Transilvania Brașov. Ce oportunități oferă studenților programele europene, care vizează resursele umane din România, ce oportunități de dezvoltare în mediul privat sunt, dar și cum se poate solicita o finanțare nerambursabilă, au fost câteva elemente prezentate în cadrul întâlnirii cu acești tineri entuziaști ce a avut loc în 10 decembrie 2015 la Universitatea Transilvania Brașov.

Conform unui studiu al educației și culturii antreprenoriale efectuat în rândul tinerilor, tinerii studenți români vor să fie propriii lor șefi. Un procent de 52% dintre studenți vor sa înceapă propria afacere în următorii doi ani după încheierea anilor de studiu, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie. În același timp, 56% dintre tineri considera oportun să devina antreprenori după acumularea de experiență profesională, Ion Tiriac fiind cel mai cunoscut antreprenor român în rândul tinerilor. La seminarul de la Brașov tinerii au confirmat rezultatele statistice. Propuneri de proiecte și idei de afaceri în mediul urban sau rural, de la colectarea și procesare de fructe de pădure, până la colectarea uleiurilor uzate, de la repararea bicicletelor și cluburi de mountain-biking, până la clustere în domeniul IT sau al designului industrial, ideile tinerilor au fost discutate și s-au ferit câteva posibile soluții de finanțare a lor.

”Conform studiilor, în percepția studenților, cele mai importante trei măsuri care ar susține mediul universitar în dezvoltarea spiritului antreprenorial ar fi simulările de creare și administrare a propriei afaceri, stagiile de practică în companii și cursurile de educație antreprenorială. Referitor la principalele obstacole pe care ei le văd în a-și deschide propria afacere, din studii reiese că acestea sunt lipsa capitalului de început, teama de eșec și situația economică incertă. În privința capitalului, fondurile europene ar reprezenta sursa principală de finanțare a start-up-ului personal. Atât acest seminar de cultură antreprenorială, cât și surse de obținere a capitalului din fonduri europene le prezentăm celor prezenți și apoi le vom pune la dispoziția tuturor celor interesați prin mijloacele noastre de comunicare, online sau prin mass-media pentru o cât mai bună diseminare”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Cei mai importanți factori ai succesului în afaceri sunt considerați de către tineri: ideea afacerii, calitatea planului de afaceri și calitatea rețelei de ”contacte de business”, Răspunzând acestor cerințe Centrul de Informare Europe Direct Regiunea Centru a venit în întâmpinarea studenților, organizând la Brașov acest seminar de cultură antreprenorială. Întâlnirea, foarte degajată cu studenții, a permis acestora să obțină informații cu privire la pașii ce trebuiesc parcurși pentru înființarea unei firme și programele de finanțare disponibile pentru înființarea unei activități economice, oportunităţile de angajare în străinătate, respectiv procedurile de recrutare utilizate, dar și oportunitățile de studiu sau de voluntariat în străinătate. Aproape 30 de tineri care studiază în profilurile economic, inginerie sau resurse umane, au participat la acest seminar organizat ieri la Brașov, în parteneriat cu Universitatea Transilvania Brașov, prin Centrul de Informare, Consiliere si Orientare a Carierei. Lectorul invitat în cadrul acestui eveniment, domnul conf. univ. dr. Sorin Deaconu, Universitatea ”1 Decembrie 1918” Alba Iulia, le-a prezentat tinerilor care sunt documentele necesare pentru a-și deschide o firmă, cum se întocmește o cerere de finanțare, unde se pot găsi fonduri nerambursabile pentru tinerii aflați la început de drum în afaceri, dar și care este conținutul unui plan de afaceri, necesar pentru depunerea unei cereri de finanțare.

De asemenea tinerii prezenți au mai primit informații, dar și materiale promoționale despre produsele de comunicare realizate de către Centrul Europe Direct Regiunea Centru pe parcursul anului 2015, despre rolul Centrului în informarea cetățenilor, precum și serviciile și evenimentele puse la dispoziția cetățenilor prin intermediul Centrului sau a structurii gazdă, ADR Centru, atât permanent cât și punctual în anul 2016.

Brașov, 11.12.2015

[widgetkit id=113]

  

Pin It on Pinterest

Share This