V-a întârziat zborul sau v-a fost anulat? Aflați mai multe despre drepturile dumneavoastră de pasager atunci când călătoriți în UE.

Din nefericire, industria turismului încă mai suferă de pe urma efectelor pandemice, în pofida tuturor avertismentelor. În plin sezon de vară industria se confruntă cu un număr uriaș de zboruri anulate sau cu un program de zbor modificat semnificativ.

Milioane de pasageri aerieni călătoresc în fiecare an, însă un număr mare nu realizează că există o lege ce protejează drepturile pasagerilor aerieni în caz de întârziere zbor, anulare zbor, refuz la îmbarcare sau bagaje pierdute în timp ce se află în tranzit.

De asemenea, în cazul călătoriilor cu avionul în UE, vi se garantează anumite drepturi, aplicabile chiar dinainte de începerea călătoriei.

De exemplu, când vă cumpărați biletul, beneficiați de egalitate de tratament în ceea ce privește tarifele și nu trebuie să fiți discriminat pe motive de naționalitate sau de reședință. Acest lucru este valabil și în cazul în care cumpărați bilete on-line.

Prețul final afișat trebuie să includă toate taxele și comisioanele percepute încă de la începutul procesului de rezervare. În acest fel, puteți să faceți comparații cu celelalte companii aeriene pentru a decide în cunoștință de cauză.

Eventualele costuri suplimentare (cum ar fi asigurarea de călătorie) trebuie indicate clar și etichetate ca fiind opționale.

Dacă aveți informații privind un caz de tarifare neclară, adresați-vă autorităților naționale din țara de reședință.

Drepturile pasagerilor în transportul aerian, prevăzute de UE, se aplică: 

  • Dacă zborul este efectuat pe teritoriul UE (indiferent dacă este operat de o companie din UE sau din afara UE)
  • Dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE
  • Dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
  • Dacă nu ați primit deja anumite compensații (despăgubiri, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE.

Toate informațiile privind drepturile dumneavoastră în calitate de pasageri în transportul aerian le puteți găsi accesând link-ul: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm#delay

Pin It on Pinterest

Share This