
Astfel cum a promis în Planul său de acțiune industrială pentru sectorul european al autovehiculelor, Comisia propune prelungirea actualei perioade de derogare de la 31 decembrie 2025 la 30 iunie 2031, oferind un stimulent semnificativ pentru ca întreprinderile să investească în vehicule grele cu emisii zero.
Costul inițial al acestor vehicule este în prezent mai mare decât cel al vehiculelor convenționale, ceea ce le face mai puțin atractive pentru cumpărători. Acest lucru rămâne unul dintre principalele obstacole în calea folosirii lor pe scară mai largă. Prin renunțarea la taxele de trecere și la taxele de utilizare, UE intenționează să facă din camioanele, autobuzele și autocarele cu emisii zero o opțiune mai viabilă pentru întreprinderi.
„Trebuie să creăm condițiile adecvate pentru a sprijini întreprinderile europene și pentru a-i recompensa pe cei care adoptă mai rapid soluții pentru tranziția către o economie cu emisii scăzute de carbon,” a declarat comisarul pentru transport sustenabil și turism, Apostolos Tzitzikostas. „Prin prelungirea perioadei de scutire, oferim industriei un stimulent economic puternic pentru a investi în vehicule cu emisii zero și pentru a reduce emisiile generate de transportul rutier. Este important pentru întreprinderile noastre, dar și pentru obiectivele noastre climatice.”
Scutirea propusă va fi sincronizată cu standardele de performanță ale UE privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi, care vizează o reducere cu 43 % a emisiilor până în 2030.
Mai multe informații sunt disponibile online.