Cel mai recent raport privind comerțul agroalimentar, publicat astăzi, 28 noiembrie, de Comisia Europeană, arată că excedentul comercial agroalimentar al UE a înregistrat o creștere puternică de la o lună la alta, ajungând la 5,4 miliarde EUR în septembrie 2025 – cu 45 % mai mult decât în august.

Exporturile agroalimentare ale UE au atins 20,1 miliarde EUR în septembrie 2025, ceea ce reprezintă o creștere de 13 % față de luna august și de 4 % față de septembrie 2024. Regatul Unit a rămas destinația către care s-au îndreptat cele mai multe exporturi ale UE între lunile ianuarie și septembrie, reprezentând 23 % din total (41,5 miliarde EUR), cu o creștere de 1,8 miliarde EUR (+5 %) datorată valorii mai mari a produselor din cacao, a ciocolatei și a produselor lactate. SUA a rămas a doua destinație ca mărime, în timp ce Elveția s-a situat pe locul al treilea. Exporturile către Ucraina au crescut, de asemenea, cu 540 de milioane EUR (+21 %).

Importurile agroalimentare ale UE au ajuns la 14,7 miliarde EUR în septembrie 2025, cu 5 % mai mult decât în august. Importurile din Côte d’Ivoire au înregistrat cea mai mare creștere între ianuarie și septembrie (2,3 miliarde EUR, +48 %, din cauza prețurilor ridicate la cacao), urmate de Canada (+1,5 miliarde EUR, +88 %, în principal în ceea ce privește rapița, grâul și porumbul). Importurile din Rusia au scăzut cu 68 % (−585 de milioane EUR), în parte din cauza scăderii importurilor de semințe oleaginoase, continuându-se tendința descendentă pe termen lung.

Mai multe informații, precum și tabele detaliate, sunt disponibile în cea mai recentă ediție a raportului lunar al UE privind comerțul agroalimentar.

(Pentru informații suplimentare: Maciej Berestecki – Tel.: +32 2 296 64 83; Emma Marechal – Tel.: +32 2 299 48 18)

Pin It on Pinterest

Share This
Europe Direct Regiunea Centru
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.