INGREDIENTELE SUCCESULUI ÎN COMUNICAREA DESPRE OBIECTIVE ȘI REZULTATE PRIN FONDURI EUROPENE
A spune adevărul, cu bune și cu rele, a fi deschiși și transparenți în ceea ce vrem să comunicăm, a dărui și a vorbi pe înțelesul tuturor sunt ingredientele pentru succes in comunicarea privind Uniunea Europeană și fondurile europene subliniate de către Șeful Reprezentanței Comisiei Europene în România, doamna Angela Filote în deschiderea seminarului organizat de către Comisia Europeană la București cu sprijinul Ministerului Fondurilor Europene. Going Local și Inform sunt două evenimente axate pe metode de comunicare eficientă, la care au participat peste 170 de persoane, principalii comunicatori din România și celelalte state membre europene, ce s-a desfășurat la București în perioada 9-11 decembrie 2015.
Provocările comune ale comunicării despre proiecte și rezultate, abordarea mesajelor negative, identificarea de bune practici cu rezultate relevate în comunicare, precum și întărirea colaborării dinte comunicatorii din România și cei din cadrul Comisiei Europene, prin sprijin reciproc și rețele de comunicare, mijloace de comunicare cu rezultate de impact, au fost discutate timp de trei zile la București de cei peste 170 de experți români și străini prezenți la cele două evenimente.
Proiectele de dezvoltare regională, fondurile europene ce au susținut diverse proiecte de investiții, locurile de muncă create sau meținute prin proiecte, dezvoltarea unei firme, oraș, zonă, regiune prin fonduri europene, sunt toate vizibile și marcate prin panouri cu simboluri europene la tot pasul în România. Acestea sunt exemple clare și evidente că fondurile s-au folosit, că au fost eficiente și ar trebui să evităm pe viitor suprapunerea unor norme excesive peste normele europene. Este normal ca un proiect să genereze bunăstare pentru toți cei implicați în proiect și trebuie să urmărim rezultatele atât pe termen mediu cât și lung, care înseamnă menținere, dezvoltare, extindere, nivel de trai, aspecte care trebuie să fie comunicate, a mai susținut doamna Angela Filote în cadrul evenimentului GOING LOCAL.
Evenimentul rețelei INFORM din 10-11 decembrie 2015, a fost deschis de către doamna Aura Răducu, ministru al Ministerului Fondurilor Europene, alături de doamna Corina Crețu, Comisar European pentru Politici Regionale. Rolul de comunicare al entitatilor implicate in derularea de fonduri și de informare în privința politicilor europene, fie ele AM-uri, ADR-uri, beneficiari sau centre Europe Direct, a fost subliniat de catre reprezentanții Comisiei Europene. Mesajul lor pentru cei prezenți în sală a subliniat faptul că cei ce comunică despre fonduri, proiecte și politici europene sunt ochii si vocea Comisiei Europene.
În România, în 2014, 66% din investiții au fost realizate din fonduri europene. Sunt rezultate concrete, investiții pentru toți, într-o Europa a tuturor. Pentru a transmite aceste informații, comunicarea este foarte importantă, iar comunicatorii sunt purtători de mesaj importanți ale căror merite și muncă trebuie recunoscute, a precizat Comisarul Corina Crețu, apelând la cei prezenți pentru a promova activ ințiativele Comisiei, de informare a cetățenilor.
Studii de caz pe retelele de comunicare socială utilizate, campanii de comunicare de succes, identitate vizuală și cum se construiește un brand de comunicare, provocări, soluții și sugestii pentru îmbunătățire, au fost abordate punctual în cadrul grupurilor de lucru organizate, la care au participat toți cei prezenți.
[widgetkit id=114]