Comisia Europeană a lansat astăzi, 13 noiembrie, în mod oficial proceduri pentru a evalua dacă Google aplică pe Google Search condiții de acces echitabile, rezonabile și nediscriminatorii la site-urile editorilor, aceasta fiind o obligație în temeiul Regulamentului privind piețele digitale (RPD).

Activitatea de monitorizare a Comisiei a arătat că Google, pe baza „politicii sale privind abuzul de reputație”, retrogradează site-urile web și conținutul mass-mediei de știri și ale altor editori în rezultatele căutărilor pe Google atunci când aceste site-uri web includ conținut de la parteneri comerciali. Potrivit Google, această politică urmărește să combată practicile despre care se presupune că sunt menite să manipuleze ierarhizarea în rezultatele căutărilor.

Investigația Comisiei se axează în mod specific pe „politica Google privind abuzul de reputație a site-urilor” și pe modul în care această politică se aplică editorilor. Această politică pare să aibă un impact direct asupra unei modalități obișnuite și legitime prin care editorii își pot monetiza site-urile web și conținutul.

Teresa Ribera, vicepreședinta executivă pentru o tranziție curată, justă și competitivă, a declarat: „Astăzi luăm măsuri pentru a ne asigura că controlorii de acces digitali nu restricționează în mod inechitabil întreprinderile care se bazează pe ei pentru a-și promova propriile produse și servicii. Suntem preocupați de faptul că politicile Google nu permit editorilor de știri să fie tratați într-un mod echitabil, rezonabil și nediscriminatoriu în rezultatele de pe motorul său de căutare. Vom investiga pentru a ne asigura că editorii de știri nu pierd venituri importante într-o perioadă dificilă pentru industrie, precum și pentru a ne asigura că Google respectă Regulamentul privind piețele digitale.”  

Henna Virkkunen, vicepreședinta executivă pentru suveranitate tehnologică, securitate și democrație, a declarat: „Regulamentul privind piețele digitale asigură piețe și inovații mai echitabile în UE – atât pentru întreprinderi, cât și pentru consumatori. Corporația Alphabet trebuie să respecte obligațiile de a le oferi editorilor condiții generale de acces echitabile, rezonabile și nediscriminatorii la Google Search. Investigația noastră specifică urmărește să protejeze finanțarea editorilor, libertatea acestora de a desfășura o activitate comercială și, în cele din urmă, pluralismul mass-mediei și democrația noastră.”

Mai multe informații se găsesc în comunicatul de presă aferent.

(Pentru informații suplimentare: Thomas Regnier +32 2 299 10 99; Patricia Poropat +32 2 298 04 85; Sara Simonini Tel.: +32 2 298 33 67)

Pin It on Pinterest

Share This
Europe Direct Regiunea Centru
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.