ed logoadr logoue logo frontregio logo front

 

Formular de transmitere întrebări și opinii

  • Centrul de informare Europe Direct Regiunea Centru vă oferă informații despre:
  • fondurile europene disponibile
  • oportunități de muncă și studiu în UE
  • drepturile dumneavoastră în calitate de cetăţean european
  • politicile și activitățile instituțiilor europene
  • date de contact ale instituţiilor europene

Vă invităm să ne transmiteți întrebările și opiniile dumneavoastră prin completarea următorului formular electronic:

Formular transmitere întrebări și opinii

Un nou partener s-a alăturat ADR Centru.

 

Centrul European al Consumatorilor - ECC Romania, vă ajută gratuit când aveți probleme de protecția consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european.

Centrul European al Consumatorilor - ECC Romania vă sprijină prin informații  în  domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul lor este de a oferi consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încerce rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primesc de la consumatorii români, dar și din alte state membre. Ei vă pot oferi sfaturi cu privire la drepturile consumatorilor sau informații practice atunci când vă deplasați prin UE – de la închirierea unei mașini, rezervarea unui pachet de vacanță sau a unui zbor, la comanda unor produse online. În cazul în care e necesar, vă oferă sprijin în soluționarea unei plângeri: dacă aveți o reclamație împotriva unui comerciant dintr-un alt stat membru, ECC Romania poate coopera cu alte Centre din ECC-Net pentru a găsi o soluție amiabilă la problemele întâmpinate.

Pentru mai multe detalii: http://www.eccromania.ro/

Concursul internaţional de scurtmetraje “Green-Go”

 

 

Filmează un scurtmetraj, trimite filmul până pe 15 septembrie 2015 şi alătură-te astfel celor care luptă pentru binele oamenilor şi al mediului!

 

Categoriile concursului

- Amprenta globală

Vrei să arăţi anvergura consumului excesiv? Ai făcut schimbări în stilul tău de viaţă pentru a-ţi reduce consumul sau a consuma într-un mod mai etic? Favorizezi comerţul echitabil? Preferi să cumperi local?


- Cele două feţe ale exploatării

Vezi partea întunecată a extracţiei de materiale brute, cum ar fi mineritul şi exploatarea petroliferă? Ştii că un milion de copii lucreză în minele din întreaga lume? Crezi că beneficiile unor astfel de exploatări nu se ridică nici pe departe la nivelul costurilor sociale şi de mediu?


- Eşti parte din natură, convieţuieşte!

Imaginează-ţi că păstrarea naturii din Europa ar fi decisă într-un tribunal iar singura pledoarie în favoarea naturii ar fi trei scurtmetraje.

 

Cerinţe pentru scurtmetraje

- Maxim 4 minute dar ideal 60-90 de secunde
- Orice gen (animaţie, documentar, interviu etc.)
- Orice format de film, dar la rezoluţie mare (cel puţin 720 px în lăţime)

 

Testimoniale

Nu vrei să filmezi un scurt metraj dar ai vrea să îţi faci părerea auzită? Înregistrează-te pe cameră şi trimite mesajul tău. Acesta va ajunge la cei ce pot face o schimbare. Mesajele video nu trebuie să depăşească 30 de secunde.

 

Premii

Câştigătorii categoriilor: câte un voucher cadou în valoare de 700 de euro ce poate fi folosit în magazine online. De asemenea, se va desemna şi un câştigător la categoria “popularitate”, prin vot public. Concurentul cu cele mai multe voturi obţinute pe site-ul Green-Go va primi un voucher de 500 de euro ce poate fi folosit în magazine online.

 

Organizator

Organizatorul concursului este CEEweb for Biodiversity, o rețea formată din peste 60 de orgaizații neguvernamentale de protecție a mediului din Europa Centrală și de Est, înființată în 1994. Misiunea rețelei este conservarea biodiversității prin promovarea dezvoltării durabile.

 

Informații suplimentare privind concursul: www.greengofest.eu 

 

 

Fonduri nerambursabile pentru evenimente culturale si proiecte cetatenesti

Ateliere de lucru organizate de Centrul Europe Direct Regiunea Centru

Cum se pot accesa fondurile nerambursabile pentru proiecte de cultura? Cum se pot scrie cereri de finantare eligibile pentru a obtine finantare pentru organizarea unor evenimente pentru cetateni? Acestea au fost intrebarile la care s-a raspuns pe parcursul a doua zile la Sibiu, in cadrul unor ateliere practice de lucru pe proiecte. Dezbaterile organizate de catre Centrul Europe Direct Regiunea Centru, din cadrul ADR Centru, au avut loc in 15-16 iunie 2015, au fost sustinute de reprezentantii Ministerului Culturii, cu sprijinul Primariei Municipiului Sibiu, parte a Bursei de Spectacole Sibiu.

In mijlocul acestor zile in care Sibiul abunda de cultura, peste 40 de reprezentanti ai autoritatilor publice locale, ONG-urilor din Craiova, Bistrita, Cluj Napoca, Hunedoara, Iasi, Chisinau, dar si din judetele Regiunii Centru, s-au reunit pentru a invata concret cum se pot scrie proiecte bune, pentru obtinerea unor finantari nerambursabile in domeniul culturii si al activitatilor pentru cetateni. Aceste ateliere sunt o continuare a Conferintei organizate in 2014, unde s-au prezentat oportunitatile de finantare nerambursabila prin programele Europa Creativa - Cultura si Europa pentru Cetateni, cu aceeasi organizatori si echipa, si la care au participat peste 70 de persoane. In urma necesitatii identificate anul trecut, de a se discuta mult mai practic despre proiectele ce se pot depune spre finantare, dar si datorita disponibilitatii reprezentantilor Ministerului Culturii, acest lucru a devenit posibil cu sprijinul Primariei Municipiului Sibiu. Cu cate 25 de participanti pe atelierele practice de scriere proiecte, ca urmare a evenimentului reusit de anul trecut, o parte dintre cei prezenti in 2014 au revenit si in aceste zile, pentru a invata si mai mult despre conditiile ce fac o cerere de finantare sa fie bine conceputa, ca sa aiba cat mai multe sanse la finantare. Discutii practice pe proiecte, cum se alcatuieste un buget, cum se pot gasi parteneri de proiect, ce contine si cum se depune o cerere de finantare, au fost detaliile analizate pe fiecare program de finantare si idee de proiect descrisa de cei prezenti.


„De-a lungul celor 22 de ani de existenta, Festivalul si-a facut din calitate o datorie de onoare. Concept si strategie in acelasi timp, Excelenta a dezvoltat bunul cel mai de pret pe care un festival si o comunitate il pot crea: PUBLICUL. O crestere si o dezvoltare inteleapta, in acord cu viata – Growing Smart, i-a asigurat de-a lungul timpului si diseminarea teoretica, baza a cercetarii, parteneriatelor si viziunii de ansamblu – Smart Growing. Viata, cu profunzimea si contrastele ei, a pus in acord festivalul cu tot ce inseamna valoare, traditie si inovatie, experiment si perenitate. Multumesc tuturor celor care ne-au sprijinit ca acest festival sa fie posibil. In numele intregii echipe a Festivalului, le dorim tuturor participantilor si spectatorilor zece zile de gratie", a declarat domnul Constantin Chiriac, presedinte FITS.


Cifrele oficiale ale Festivalului International de Teatru de la Sibiu, al doilea ca si anvergura la nivel european, in acest an sunt fara precedent: peste 400 de evenimente indoor si outdoor, 21000 de bilete puse in vanzare, peste 2500 de artisti si invitati din 70 de tari, 67 de spatii de joc, un public estimat la 65000 de spectatori in fiecare zi.


Atelierele tehnice propuse si organizate de catre Europe Direct Regiunea Centru din cadrul ADR Centru, stau in aceste zile, alaturi de evenimentele sustinute de cele mai importante companii internationale de teatru, dans si circ, cu spectacole pentru gusturile cele mai diverse, pe ritmuri si sonoritati provocatoare, oferite de artisti si companii de pe trei continente.


"Este al doilea an de colaborare cu Primaria Municipiului Sibiu in organizarea acestor evenimente, ce vizeaza finantarile nerambursabile in domeniul culturii si cele destinate cetatenilor. Multumim si reprezentantilor Ministerului Culturii, dar si organizatorilor Festivalului International de Teatru, pentru integrarea armonioasa si promovarea acestor ateliere in programului evenimentelor culturale. Suntem bucurosi de receptivitatea celor ce au parti-cipat la aceste ateliere si apreciem faptul ca au venit oameni din toata tara, dar si din Chisinau, atat pentru a se bucura de cultura, cat si pentru a-si valorifica ideile creative. Astfel de evenimente ne recomanda acum si la nivelul tarii, nu doar al Regiunii Centru, iar activitatile de azi vin in completarea celorlalte activitati derulate de ADR Centru, prin care derulam fonduri nerambursabile sau promovam toate sursele de finantare europene disponibile", a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.


"Suntem bucurosi sa sprijinim aceste evenimente. Consideram ca sunt o completare a programului, o imbinare utila a evenimentelor culturale cu posibilitatile de obtinere de fonduri pentru alte proiecte viitoare si la nivelul altor autoritati publice locale. Cultura are nevoie de finantare, iar scrierea de proiecte bune este si dorinta artistilor. Aceste lucruri se reunesc acum si, pentru noi, timp de zece zile, orasul Sibiu se transforma intr-o scena uriasa cu artisti din toate colturile lumii ce prezinta spectacole de teatru, dans, muzica, circ si instalatii, dar si expozitii, conferinte, lansari de carte sau filme", a declarat doamna Astrid Fodor, Primarul interimar al Municipiului Sibiu.


Pentru cei ce doresc mai multe informatii sau sunt interesati sa depuna proiecte pe cele doua programe prezentate de catre reprezentantii Ministerului Culturii, acestia pot fi contactati, dupa cum urmeaza:

  • pentru Biroul Europa Creativa Romania, doamna Bianca Floarea, Coordonator pentru Subprogramul Cultura – Europa Creativa, +4021.316.60.61, cultura@europa-creativa.eu, Bd. Unirii 22, etaj 2, camera 223, sector 3, Bucuresti
  • pentru Biroul Europa pentru Cetateni, doamna Oana Balutescu, coordonator, Tel/fax: +40 213166060; +40 213166061, info@europapentrucetateni.eu, Str. Barbu Delavrancea 57, et. 1, Sector 1, 011353, Bucuresti

 pptEpC_2014_2020_Sibiu_15_iunie.ppt

docModel_formular_cautare_parteneri.doc

pdfModel_orientativ_Cerere_de__Finantare.pdf

pdfPrezentare_Europa_Creativa.pdf

Programul START va fi deschis în perioada 22 iunie - 1 iulie!

Programul Comerț va fi lansat în 6 iulie. Ulterior vor fi demarate procedurile în vederea lansării altor cinci programe de finanțare.

 


Reprezentanții Departamentului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism au anunțat că aplicația de înscriere online pentru Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare START va fi deschisa pe 22 iunie, ora 10.00 și va fi activă până pe 1 iulie 2015, orele 20.00.

Prin program, beneficiarii eligibili primesc maxim 120.000 lei/beneficiar. Contribuţie proprie este de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015 este de 20.000.000 lei.

Beneficiarii sunt societăţile (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii) care au cel mult 2 ani de la înregistrare la Registrul Comerţului la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de afaceri și codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul programului ( anexa nr. 13) şi autorizat a fi desfășurat la momentul decontului.

 

Programul de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă va fi lansat în 6 iulie

Programul urmăreşte întărirea capacităţii operatorilor economici de promovare a produselor şi serviciilor de piaţă și dezvoltarea şi modernizarea activităţii comercianţilor şi prestatorilor de servicii de piaţă.

Beneficiarii de ajutor de minimis în cadrul programului sunt întreprinderile mici şi mijlocii și societăţile cooperative, care au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, activităţi prevăzute în anexa nr. 1 la procedură.

Prin program, beneficiarii eligibili primesc maxim valorile specificate în anexa nr. 2 la procedură. Valoarea maximă a sprijinului nu poate depăşi suma de 135.000 lei pentru fiecare beneficiar. Contribuţie proprie este de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015 este de 30.000.000 lei.

 

Puteți de asemenea să consultați procedurile actualizate pentru alte cinci programe ce se vor lansa în această vară:

  • Programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri
  • Programul naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager
  • Programul naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului
  • Programul naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri
  • Programul de implementare a Programului UNCTAD/EMPRETEC România pentru sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii

 

Alocații financiare nerambursabile pentru fiecare program în parte:

Program START - maxim 120.000 lei/beneficiar 90%, 10% aport propriu
Program Comerț și servicii - 135.000 lei /beneficiar 90%, 10% aport propriu
Program SRLD - maxim de 44.821 lei/beneficiar 50%, 50% aport propriu
Program pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici si mijlocii - 50.000 lei /beneficiar 90%, 10% aport propriu

 


Puteți să consultați procedurile menționate și anexele lor la adresa de internet:
http://www.aippimm.ro/categorie/programe/proiecte-proceduri-12mai2015/ 


Pentru detalii punctuale privind aceste proceduri puteți adresa întrebări Departamentului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, la tel. 021 335 26 32.

 

Evenimentele culturale, și nu numai, din Regiunea Centru, în luna iunie


A început perioada vacanțelor și EDIC Regiunea Centru vă este alături! Dacă aveți timp să vă plimbați prin regiunea noastră, aveți mai jos calendarul evenimentelor din luna iunie ce vor avea loc în județele Alba, Sibiu, Mureș, Brașov, Covasna și Harghita. Atașat găsiți atât evenimentele culturale, muzicale, artistice sau tradiționale, cât și cele organizate de către Centrul Europe Direct. În speranța că veți alege Regiunea Centru ca și destinație turistică, vă dorim vremuri bune și zile pline de bucurii!

 pdfCalendar_evenimente_iunie_2015.pdf

Conform opiniei Ziarului BURSA Fondurile Europene - Eficientizarea absorbţiei, soluţie pentru creşterea economică

• A VII-a ediție a Conferinței naționale pe tema finanţărilor europene

Ediţia 2015 a Conferinței naționale anuale organizate de Ziarul BURSA se desfăşoară sub genericul “Eficientizarea absorbţiei, soluţie pentru creşterea economică”. Conferinţa este organizată în parteneriat cu Ministerul Fondurilor Europene şi va avea loc în data de 22 iunie 2015, începând cu orele 9.30, la Sky Tower, Etaj 34 (Calea Floreasca 246C – intrare din Bd. Barbu Văcărescu).

Ţara noastră va avea, pentru cadrul financiar 2014-2020, o nouă legislaţie a achiziţiilor publice, care va prelua prevederile directivelor europene. Strategia naţională de achiziţii publice va fi finalizată până în luna iunie a.c., termen agreat de România cu Comisia Europeană, prin finalizarea şi lansarea în dezbatere publică a patru proiecte de legi.
Priorităţile Ministerului Fondurilor Europene sunt simplificarea legislaţiei aferente promovării şi aprobării proiectelor de investiţii de infrastructură mare, îmbunătăţirea sistemului de management şi control al absorbţiei fondurilor europene, precum şi simplificarea procedurii de depunere, evaluare, implementare şi verificare a proiectelor europene, potrivit noului ministru, domnul Marius Nica.

În cadrul evenimentului vor fi abordate următoarele subiecte de interes: Impactul proiectelor finanţate din fonduri europene asupra economiei; Strategia naţională de achiziţii publice; Simplificarea procedurilor pentru absorbţia fondurilor europene; Cum îmbunătăţim gradul de absorbţie a fondurilor europene; Problemele întâmpinate în procesul de absorbţie – stadiul programelor; Ofertele băncilor pentru finanţări europene; Întrebări şi răspunsuri.

La ediţiile anterioare ale evenimentului au participat, în număr mare, companii din toate domeniile de activitate, consultanţi, avocaţi, reprezentanţi ai băncilor, fondurilor de garantare, mass-media; printre invitaţii de onoare, s-au numărat miniştri, politicieni, preşedinţi de bănci, reprezentanţi ai Autorităţilor de Management şi instituţiilor financiare partenere. Evenimentele au fost mediatizate în ziarul BURSA, pe site-ul www.bursa.ro şi prin partenerii media invitaţi (tv, print şi online).

Link-uri ediţiile conferintelor:
http://www.bursa.ro/finantare-europeana-2015/ 
http://www.bursa.ro/finantare-europeana-2014/ 
http://www.bursa.ro/s=finantare_europeana_2013.html 
http://www.bursa.ro/finantare-europeana-2012 
http://www.bursa.ro/s=finantare_europeana_2011.html 
http://www.bursa.ro/s=finantare_europeana.html 
http://www.bursa.ro/managementul-riscului 

Contact:
Loredana Dorobanţu
Coordonator Marketing & PR
0720.220.203
media@bursa.ro 

S-a lansat Competiţia pentru desemnarea “Destinaţiei Turistice Culturale Durabile 2015“ Tema: Turismul de Patrimoniu Industrial

 

Reţeaua Europeană de Turism Cultural – ECTN a lansat competiţia pentru desemnarea „Destinaţiei Turistice Culturale Durabile 2015”, la Bruxelles, în data de 26 Mai 2015. Acest premiu se adresează tuturor destinaţiilor turistice din Europa, fiind atât în beneficiul destinaţiilor, al comunităţilor, afacerilor, cetăţenilor, cât şi în beneficiul vizitatorilor.

Premiul ECTN se bazează pe o competiţie organizată în jurul unei teme anuale, fiind atât în beneficiul destinaţiilor, al comunităţilor, afacerilor, cetăţenilor, cât şi în beneficiul vizitatorilor. Tema din acest an, „Turismul de Patrimoniu Industrial”, a fost stabilită în concordanţă cu Campania pentru „Anul European al Patrimoniului Industrial şi Tehnic, 2015”, lansată de către Federaţia Europeană a Asociaţiilor de Patrimoniu Industrial şi Tehnic (E-FAITH), la Comitetul Regiunilor în Bruxelles, pe data de 6 Martie 2015.

Câştigătorii – winner (locul I) şi runners-up (locurile II şi III) – vor fi anunţaţi la ceremonia de decernare a premiilor organizată în cadrul conferinţei internaţionale „Patrimoniul Industrial: Perspective de Dezvoltare Durabilă a Turismului în Europa”, care va avea loc la Riga, Letonia, în perioada 18-19 Septembrie 2015, la care toţi candidaţii vor fi invitaţi să participe.

Formularul de înscriere poate fi descărcat de pe site-ul http://www.culturaltourism-network.eu/award-2015.html. Toate secţiunile din formular vor fi completate în limba engleză, iar dosarele de participare vor fi transmise până la data de 30 Iunie 2015, ora 24.00 CET (ora Europei Centrale) la adresele ectn.info@gmail.com şi pmioara@incdt.ro.

Nu se percepe nici o taxă de participare la această competiţie.

Destinaţiile câştigătoare vor fi recunoscute ca exemple de excelenţă, constituind surse de inspiraţie pentru alte destinaţii turistice şi încurajând dezvoltarea unor iniţiative regionale viitoare.

Materialele vor fi prezentate, cu acordul aplicatului, pe site-ul www.culturaltourism-network.eu şi promovate în reţele de socializare ale ECTN.

Pentru informaţii suplimentare, vă invităm să consultaţi site-ul: www.culturaltourism-network.eu

Înscrieri on-line la Ateliere de scriere proiecte pe două programe finanțate de UE, organizate la Sibiu

Agenția pentru DezvoltareRegională Centru prin Centrul de Informare Europe Direct Regiunea Centru, alături de Biroul Europa Creativă România și PunctulEuropa pentru Cetățeni România din Ministerul Culturii - UMP, în colaborare cu Bursa de Spectacole de la Sibiu și cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu, vor organiza în zilele de 15 și 16 iunie 2015, încadrul Bursei de Spectacole de la Sibiu, două ateliere de lucru destinate operatorilor culturali. Atelierele vizează pregătirea de proiecte pentru linia de finanțare Proiecte de cooperare europeană a Programului Europa Creativă –Cultura, precum și de proiecte finanțabile prin programul Europa pentru Cetățeni.

Atelierele sunt o continuare a Conferinței ”Finanțare pentru cultură” care s-a desfășurat în același cadru în 2014. În cadrul atelierelor de lucru, reprezentanții Biroului Europa Creativă România și ai Punctului Europa pentru Cetățeni România vor susține prezentări despre condițiile specifice ale liniilor de finanțare din cadrul celor două programe, vor oferi recomandări pentru construirea unei propuneri de proiect, a unui parteneriat de succes, explicând tehnic cum se transpune o idee de proiect în formularul de cerere de finanțare și cum se completează alte documente solicitate de finanțator.

Pe parcursul celor două zile, lectorii vor încerca să răspundă la întrebări relevante precum:

- atelierul Europa pentru Cetățeni:

  • Ce oportunități de finanțare oferă Programul Europa pentru Cetățeni?
  • Cum se depun propunerile de proiecte, cum completăm formularul de cerere de finanțare și cum se alcătuiește bugetul pentru proiectele depuse la Programul Europa pentru Cetățeni?

- atelierul Europa Creativă – Cultura:

  • Ce oportunități oferă Programul Europa Creativă pentru proiectele de cooperare culturală?
  • Cum construim un parteneriat și o propunere de proiect european de succes?
  • De ce competențe avem nevoie într-un proiect de cooperare?
  • Cum se depun propunerile de proiecte și ce conține un dosar de cerere de finanțare?
  • Cum completăm formularul de cerere de finanțare și bugetul pentru proiectele de cooperare?

Atelierele se vor desfășurala sediul Primăriei Municipiului Sibiu, sala 313 (mansardă), str. Samuel Brukenthal nr. 2, după cum urmează:

  • Programul ”Europa pentru Cetățeni” în data de 15.06.2015, în intervalul 16.00-20.00 (inclusiv pauze).
  • Programul ”Europa Creativă - Cultura” în 16.06.2015 în intervalul orar 10.30 – 16.30 (inclusiv pauze).

Participarea este gratuită. Cei interesaţi sunt rugaţi să transmită formularul de înscriere și formularul cu ideea de proiect completate, precizând atelierul la care se înscriu, prin e-mail la adresa europedirect@adrcentru.ro, până cel târziu în data de 12 iunie 2015, ora 14.00. Atenție! În cazul în care numărul persoanelor înscrise depășește numărul de locuri disponibile (25 de persoane per atelier), vor avea prioritate la înscriere persoanele înregistrate ale căror formulare sunt completate integral și ale căror idei de proiect sunt relevante în relație cu prioritățile programului de finanțare prezentat în cadrul atelierului la care se înscriu.

 docx1.a.Formular_inregistrare_Europa_pt.Cetateni_15_iunie.docx

doc1.b._Formular_idee_proiect_Europa_pt.Cetateni_15_iunie.doc

docx2.a._Formular_inregistrare_Europa_Creativa_16_iunie.docx

doc2.b._Formular_ideea_de_proiect_Europa_Creativa_16_iunie.doc

pdf2.c._Sinteza_Europa_Creativa_-_pt.pregatire_atelier_16_iunie.pdf

 

Să trăim în armonie cu pădurea

 

 

Acum poți citi în limba română publicația Descoperă poveștile din pădurile noastre a Comisiei Europeană – Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală.

În toate culturile europene găsim legătura simbolică dintre viața unui copac și viața unei ființe umane. Antologia de față oferă o nouă perspectivă asupra acestei legături, prin poezii și fragmente de proză din toate statele membre ale Uniunii Europene. Textele sunt ilustrate cu desene făcute de copii, care oferă o imagine colorată, unică și perspicace a modului în care aceștia percep pădurile, precum și a ceea ce așteaptă din partea noastră.

Europa are nevoie de pădurile sale, iar pădurile au nevoie de sprijinul Uniunii Europene. Traiul în armonie cu pădurile este o parte importantă a vieții noastre de zi cu zi. De data aceasta, copiii și literatura ne învață cum să folosim această minunată resursă și cum să ne purtăm cu ea.

Publicația poate fi consultată aici: Povești din pădurile noastre

Descoperă multe alte publicații gratuite, disponibile inclusiv în limba română, în librăria Uniunii Europene:

 https://bookshop.europa.eu/ro/home/

 

S-a lansat Ediţia V a Competiţiei Access City Award 2015

Oraşele europene sunt invitate să participe la competiția Access City Award 2015. Premiul este acordat orașului cu peste 50.000 de locuitori, care a îmbunătățit accesibilitatea, în mod demonstrabil și durabil, în aspectele fundamentale ale vieții urbane și care are planuri concrete pentru îmbunătățiri viitoare. Candidaturile trebuie depuse prin completarea și trimiterea formularului de înscriere online până la data de 10 septembrie 2014.

Această competiție a fost lansată pentru a crește nivelul de conștientizare cu privire la dizabilitate și a promova inițiativele de accesibilitate în orașele europene care au peste 50.000 de locuitori. Premiul se acordă pentru asigurarea accesului egal la viața urbană pentru persoanele cu dizabilități. Inițiativa urmărește să încurajeze orașele să se inspire unele de la celelalte pentru a inova și a partaja bune practici.

Premiul acoperă acțiuni în următoarele domenii:
• Zone intravilane și spații publice;
• Transport și infrastructuri conexe;
• Tehnologia informației și comunicațiilor, inclusiv noile tehnologii (TIC); și
• Facilități și servicii publice

Procesul de selecție al juriului european pentru Access City Award 2015

Până la trei orașe vor fi selectate de către juriile naționale din fiecare țară, pe baza criteriilor de evaluare furnizate de către Comisia Europeană. Acești candidați naționali vor fi evaluați de către un juriu european.

Premii

Comisia Europeană va decerna premiile pe 3 decembrie 2014, la Bruxelles, cu ocazia conferinței anuale „Ziua europeană a persoanelor cu dizabilități”. Se vor acorda premiul întâi, doi și trei, plus patru mențiuni speciale, câte una în fiecare dintre domeniile acoperite de premiu.

Pentru informații suplimentare

• Formularul de înscriere:
http://ec.europa.eu/justice/events/access-city-award-2015/index_ro.htm
• Dacă doriți să împărtășiți experiențele și acțiunile dumneavoastră cu alte orașe:
http://ec.europa.eu/justice/access-city
• Citiți mai multe despre Access City Award pe:
http://ec.europa.eu/justice/events/access-city-award-2015/index_ro.htm
http://ec.europa.eu/justice/discrimination/disabilities/award/index_en.htm
• Turism accesibil în Europa, cu prilejul Zilei europene a persoanelor cu dizabilități și Zilei turismului european:
http://ec.europa.eu/justice/newsroom/discrimination/events/eventedpd2013_en.htm
• Strategia europeană 2010-2020 privind persoanele cu dizabilități:
http://ec.europa.eu/justice/discrimination/disabilities/disability-strategy/index_en.htm și http://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/ALL/?uri=CELEX%3A52010DC0636

• Convenția Organizației Națiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilități:
http://ec.europa.eu/justice/discrimination/disabilities/convention/index_en.htm

Cine sunt câștigătorii anteriori?

La ediția inaugurală din 2010, orașul câștigător a fost Ávila din Spania. Ceilalți trei finaliști au fost Barcelona (Spania), Köln (Germania) și Turku (Finlanda).

În 2011, orașul austriac Salzburg a fost numit câștigător general. Ceilalți trei finaliști, clasați pe pozițiile următoare, au fost Cracovia (Polonia), Marburg (Germania) și Santander (Spania). Mențiunile speciale au mers la Terrassa (Spania), Ljubljana (Slovenia), Olomouc (Republica Cehă) și Grenoble (Franța).

În 2012, premiul a fost acordat orașului german Berlin. Nantes (Franța) și Stockholm (Suedia) au fost ceilalți doi finaliști, iar mențiunile speciale au mers la Pamplona (Spania) pentru zonă intravilană și spații publice, Gdynia (Polonia) pentru transport și infrastructuri conexe, Bilbao (Spania) pentru tehnologia informației și comunicațiilor, inclusiv noile tehnologii, și Tallaght (Irlanda) pentru facilități și servicii publice.

În 2013, câștigătorul a fost Gothenburg (Suedia). Grenoble (Franța) a luat premiul al doilea, Poznań (Polonia), premiul al treilea, iar mențiunile speciale au mers la Belfast (Marea Britanie), Dresda (Germania), Burgos și Málaga (Spania).

 

Concursul de fotografie „Europe in my Region 2014”

Cea de a treia ediție a concursului anual de fotografie ”Europa în regiunea mea” a fost lansată în această vară. Scopul acestui concurs este de a creşte gradul conştientizare privind proiectele care au beneficiat de finanțare, ca parte din politica regională UE.

Pentru a vă înscrie trebuie să trimiteţi o fotografie în care să fie vizibil proiectul care a primit finanţare europeană!

Se pot trimite fotografiile până la data de 25 august 2014 (ora prânzului). Cele 100 de fotografii cu cele mai multe voturi, precum şi până la 50 de înscrieri necalificate, vor fi evaluate de un juriu format din 3 jurnalişti profesioniști, care vor alege 3 fotografii câştigătoare. Cei trei finalişti vor primi o excursie la Bruxelles şi 1000 de euro pentru achiziţionarea unui aparat foto - în timpul acţiunii OPEN DAYS 2014 din octombrie.
Înscrieri pe Facebook: https://www.facebook.com/EuropeanCommission/app_386310531430573 

Programele ”Europa Creativă” și ”Europa pentru Cetățeni”, promovate în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu

Oportunitățile de finanțare nerambursabile în domeniul culturii pentru perioada 2014-2020, au fost promovate în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. Peste 70 de persoane au participat la evenimentul ce s-a axat pe furnizarea de informații punctuale privind fondurile nerambursabile disponibile în domeniul culturii. Evenimentul a fost organizat de Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, prin Centrul de informare Europe Direct Regiunea Centru, în colaborare cu Biroul Europa Creativă și Punctul Europa pentru Cetățeni, ce funcționează în cadrul Ministerului Culturii şi cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu.

Evenimentul, care s-a desfășurat la Primăria Municipiului Sibiu în data de 11 iunie 2014, a reunit reprezentanţi ai ONG-urilor şi asociaților implicate în diverse domenii culturale, reprezentanți ai autorităților publice locale, precum și reprezentanți din mediul universitar, atât din Regiunea Centru, cât și din regiunile învecinate.

Conferinţa a fost deschisă de reprezentanții ADR Centru, alături de gazdele din Sibiu, doamna Stela Matioc, din partea Primăriei municipiului şi domnul Constantin Chiriac, din partea Teatrului Naţional ”Radu Stanca” din Sibiu. Finanțările disponibile prin programul Europa Creativă 2014 - 2020 – subprogramul ”Cultura”, au fost prezentate de doamna Bianca Floarea, coordonator în cadrul Biroului Europa Creativă România, reprezentant al Ministerului Culturii. Fondurile disponibile prin subprogramul ”Cultura” se adresează teatrelor, muzeelor, operelor, galeriilor, centrelor de dans, asociaţiilor şi fundaţiilor culturale, centrelor culturale, școlilor și universităților, editurilor, firmelor de design și altor tipuri de business creativ, autorităților publice. Prezentarea acestui subprogram a pus accent pe dezvoltarea proiectelor de cooperare europeană, traduceri literare, rețele și platforme europene.

Reprezentanţii Muzeului Astra şi Bruckenthal au reţinut atenţia celor prezenţi cu experiențe şi exemple de cooperare culturală europeană prin Programul Cultura şi alte programe europene și recomandări pentru viitorii aplicanți la Europa Creativă. Astfel, Simona Tolciu și Dana Botoroagă au prezentat două din proiectele derulate de Complexul Național Muzeal Astra în cadrul Programului Cultura: Carnival King of Europe (http://www.carnivalkingofeurope.it/) și Design Recherche Europe Art Métiers (dreamcraftsgallery.eu). De asemenea, Doamna Anamaria Tudorie a prezentat câteva proiectele derulate de Muzeul Brukenthal (http://www.brukenthalmuseum.ro/proiecte/index.html).

Programul de finanțare nerambursabilă ”Europa pentru cetăţeni” a fost prezentat de doamna Gabriela Nicolau, expert în cadrul Punctului Europa pentru Cetățeni România din cadrul Ministerului Culturii. Acest program promovează cetăţenia europeană activă prin implicarea societăţii civile în construirea unei Europe unite, bazată pe valori istorice şi rememorarea unui trecut comun, pe aprofundarea dialogului intercultural şi pe concepte precum toleranţa, solidaritatea, democraţia, egalitatea de şanse şi înţelegerea reciprocă. Următorul termen pentru depunerea de proiecte în cadrul componentei 2 a programului (Măsura 2.1 Înfrățire între localități, Măsura 2.2 Rețele de orașe și Măsura 2.3 Proiecte ale societății civile) este 1 septembrie 2014.

Cu ocazia acestui eveniment, Centrul de informare Europe Direct Regiunea Centru a lansat o broșură care prezintă pe scurt Programul “Europa Creativă” și alte surse de finanțare pentru proiecte din domeniul culturii. Aceasta poate fi consultată în format electronic la adresa de internet: http://europedirect-adrcentru.ro/ec/

Centrul Europe Direct Regiunea Centru pregătește pentru toamna acestui an, după stabilirea resurselor europene disponibile pentru investiții în dezvoltarea regională, un eveniment în care vor fi prezentate fondurile disponibile în anii următori prin intermediul Instrumentelor Structurale și de Investiții, precum şi instituţiile care le gestionează.

 

Recomandările Comisiei Europene în materie de politică economică pentru România

Comisia Europeană a adoptat în 2 iunie 2014 la Bruxelles, o serie de recomandări în materie de politică economică pentru fiecare stat membru în scopul de a se consolida redresarea care a început în urmă cu un an. Recomandările au la bază analize detaliate privind situația din fiecare țară și formulează orientări cu privire la modalitățile de stimulare a creșterii economice, de intensificare a competitivității și de creare de locuri de muncă în perioada 2014-2015.

În acest an, accentul nu mai este pus pe abordarea chestiunilor urgente cauzate de criză, ci pe consolidarea condițiilor necesare pentru creștere durabilă și ocuparea forței de muncă în economia din perioada post-criză. “Eforturile şi sacrificiile făcute de întreaga Europă au început să dea roade. Creşterea începe să câştige teren, cu toate că este încă destul de modestă, vom vedea o mărire a ocupării forţei de muncă începând cu acest an. Principala provocare a UE în prezent este de natură politică: Cum putem menţine sprijinul pentru reformă  timp în care presiunea crizei se îndepărtează? Dacă politicienii îşi vor asuma rolul de lideri şi vor vedea reforma – cu toate că este nepopular – putem livra o redresare puternică şi un standard mai bun de trai pentru toată lumea” a declarat preşedintele CE, Jose Manuel Barroso, în cadrul conferinţei de presă susţinută, luni, la Bruxelles.

Conform analizei efectuate de Comisie, eforturile susținute depuse în ultimii ani în materie de politică la toate nivelurile au așezat economia UE pe un teren mult mai solid. Cu toate acestea, creșterea economică va rămâne inegală și fragilă în perioada 2014-2015, astfel încât este necesar să fie menținut impulsul dat reformei. Pe termen mai lung, potențialul de creștere al UE este încă relativ scăzut: se va înregistra doar o îmbunătățire lentă a nivelurilor ridicate ale șomajului și a situației sociale dificile, iar reducerea decalajelor semnificative în ceea ce privește investițiile va necesita parcurgerea unui proces de durată.

În acest an s-au formulat recomandări pentru 26 de țări (cu excepția Greciei și a Ciprului, care, în prezent, pun în aplicare programe de ajustare economică). Aceste recomandări reflectă progresele realizate începând din 2013, atunci când a avut loc prima rundă de recomandări, care a generat rezultate pozitive.

În ceea ce privește situația României, sunt menţionate progrese substanţiale în diverse domenii. Comisia Europeană avertizează însă că rămân  provocări majore pentru România, cum ar fi rezistenţa puternică la măsurile de combatere a corupţiei, frauda fiscală, scăderea veniturilor gospodăriilor, creşterea inegalităţilor în materie de venituri şi capacitatea redusă a administraţiei publice de a elabora politici. Recomandările Comisiei Europene privind măsurile prioritare în perioada 2014-2015 vizează următoarele domenii:

• implementarea programului de asistență UE-FMI;

• implementarea strategiei bugetare pentru 2014;

• accelerarea reformelor din sectorul sănătății;

• consolidarea măsurilor active de ocupare pe piața muncii;

• creșterea calității și accesibilității educației și formării profesionale;

• creșterea eficienței și eficacității transferurilor sociale;

• accelerarea eforturilor de consolidare a capacității administrative; și

•  promovarea competitivității și eficienței în sectoarele de transport și energie.

Recomandările specifice fiecărei țări vor fi discutate de liderii UE și de miniștrii UE în luna iunie. Acestea vor fi adoptate oficial de către Consiliul UE al miniștrilor de finanțe la data de 8 iulie. În continuare va fi la latitudinea statelor membre să pună în aplicare aceste recomandări, prin adoptarea lor în momentul elaborării bugetelor lor naționale și a altor politici relevante pentru 2015. Recomandările din 2014 pentru România pot fi consultate la adresa de internet: http://ec.europa.eu/europe2020/making-it-happen/country-specific-recommendations/index_ro.htm

 

Demo

CENTRUL DE INFORMARE EUROPE DIRECT
Regiunea Centru

Strada DECEBAL, Nr. 12, cod postal 510093,
Alba Iulia, Judetul Alba
Tel: 0358 403 121