ed logoadr logoue logo frontregio logo front

 

Un proiect de succes derulat de ADR Centru si Reprezentanta Comisiei Europene

EUROPE DIRECT REGIUNEA CENTRU A INCHEIAT EVENIMENTELE 2015 

ALATURI DE CETATENI, ELEVI, TINERI, MASS-MEDIA


Cele mai bune articole de presa din Regiunea Centru pe teme europene, cele mai frumoase obiceiuri si traditii din Romania inscrise in concursuri, dar si proiectele care au implicat elevii si tinerii in comunitate, au fost premiate in 17 decembrie 2015 la sediul ADR Centru din Alba Iulia. Acestea au fost selectate in cadrul concursurilor derulate prin Europe Direct Regiunea Centru. Peste 40 de persoane au participat la acest eveniment si cu totii au plecat acasa cu cate o mica amintire din partea Europe Direct Regiunea Centru.

Pe parcursul anului 2015, prin intermediul Centrului de Informare Europe Direct Regiunea Centru, din cadrul ADR Centru, s-au derulat trei concursuri care au urmarit implicarea cetatenilor din Regiunea Centru si Romania, precum si a jurnalistilor, in diverse activitati de comunicare cu scopul de a promova valorile europene, de a identifica aspecte unice ale regiunii si ale tarii, precum si de a identifica modele de comunicare de succes. Aceste concursuri s-au alaturat celorlalte evenimente derulate de catre centrul de informare pe teme europene Europe Direct Regiunea Centru din cadrul ADR Centru, pe parcursul anului 2015, care au vizat atat tematica anului pentru dezvoltare europeana, dar si transmiterea de informatii privind oportunitatile de finantare nerambursabila, sau despre solutiile pe care le au tinerii dupa ce termina studiile.

”A fost un an plin de activitati in care am fost alaturi de cetateni, de mass-media, de beneficiarii de fonduri nerambursabile, dar si de cei interesati de accesarea fondurilor nerambursabile, activitati pe care le-am derulat in judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu. Am incheiat acest an in cel mai frumos mod, prin rasplatirea muncii celor care de obicei ne sprijina in activitatile de comunicare si prin implicarea celor care pot schimba, prin activitatile lor, comunitatea din jurul lor. Facand o scurta sumarizare a anului 2015, am avut evenimente ample, cum a fost Crosul Europei, participari la targuri tematice, dar si ateliere de scriere proiecte pentru finantare, sau seminarii de cultura antreprenoriala, pe langa aceste concursuri. Am avut peste 2000 de participanti la acest evenimente, atat din Regiune, cat si din toate celelalte parti ale tarii. Insa mult mai multi au auzit de noi, de principiile europene, de rezultatele obtinute si vom mentine aceasta standard si in 2016”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.


In cadrul concursului pentru mass-media ”Europa pe intelesul tuturor” aflat la cea de-a treia editie, s-au inscris 47 de articole transmise de catre 18 jurnalisti din Regiunea Centru. Dintre aceste materiale care au prezentat diverse informatii europene, 6 au fost desemnate de un juriu format din membrii societatii civile, ca fiind scrise pe intelesul tuturor si cu tematici originale la care s-a muncit. In cadrul concursului ”Dezvaluie Europei traditiile Regiunii Centru”, s-au inscris 27 de persoane cu 33 de propuneri de retete si traditii din Regiunea Centru si din Romania, dintre care 4 au fost desemnate ca fiind castigatoare de catre cetateni, fie prin aprecieri pe Facebook, fie prin aprecierile celor prezenti la evenimentul de premiere. In cadrul concursului ”Proiecte pentru tineri”, dintre cele 6 proiecte inscrise, la care au muncit peste 60 de persoane, elevi, studenti si profesori, au fost desemnate castigatoare doua proiecte ce au vizat cetatenia activa, pregatirea profesionala fie prin educatie financiara, fie prin sprijinirea persoanelor cu scleroza multipla.
Mai multe informatii despre fiecare concurs, inscrieri, punctaje si castigatori gasiti pe site-ul http://europedirect-adrcentru.ro/, sectiunea ”Concursuri”.


Alba Iulia, 19.12.2015

 

1
2
3
4
5

 

Seminar de cultură antreprenorială pentru tineri, realizat de ADR Centru prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru

”CE FAC DUPĂ CE TERMIN FACULTATEA?”

La această întrebare a oferit răspunsuri echipa Europe Direct Regiunea Centru, din cadrul ADR Centru, alături de lectorii invitați și de aproape 30 de studenți participanți la seminarul de cultură antreprenorială organizat la Universitatea Transilvania Brașov. Ce oportunități oferă studenților programele europene, care vizează resursele umane din România, ce oportunități de dezvoltare în mediul privat sunt, dar și cum se poate solicita o finanțare nerambursabilă, au fost câteva elemente prezentate în cadrul întâlnirii cu acești tineri entuziaști ce a avut loc în 10 decembrie 2015 la Universitatea Transilvania Brașov.

Conform unui studiu al educației și culturii antreprenoriale efectuat în rândul tinerilor, tinerii studenți români vor să fie propriii lor șefi. Un procent de 52% dintre studenți vor sa înceapă propria afacere în următorii doi ani după încheierea anilor de studiu, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie. În același timp, 56% dintre tineri considera oportun să devina antreprenori după acumularea de experiență profesională, Ion Tiriac fiind cel mai cunoscut antreprenor român în rândul tinerilor. La seminarul de la Brașov tinerii au confirmat rezultatele statistice. Propuneri de proiecte și idei de afaceri în mediul urban sau rural, de la colectarea și procesare de fructe de pădure, până la colectarea uleiurilor uzate, de la repararea bicicletelor și cluburi de mountain-biking, până la clustere în domeniul IT sau al designului industrial, ideile tinerilor au fost discutate și s-au ferit câteva posibile soluții de finanțare a lor.

”Conform studiilor, în percepția studenților, cele mai importante trei măsuri care ar susține mediul universitar în dezvoltarea spiritului antreprenorial ar fi simulările de creare și administrare a propriei afaceri, stagiile de practică în companii și cursurile de educație antreprenorială. Referitor la principalele obstacole pe care ei le văd în a-și deschide propria afacere, din studii reiese că acestea sunt lipsa capitalului de început, teama de eșec și situația economică incertă. În privința capitalului, fondurile europene ar reprezenta sursa principală de finanțare a start-up-ului personal. Atât acest seminar de cultură antreprenorială, cât și surse de obținere a capitalului din fonduri europene le prezentăm celor prezenți și apoi le vom pune la dispoziția tuturor celor interesați prin mijloacele noastre de comunicare, online sau prin mass-media pentru o cât mai bună diseminare”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Cei mai importanți factori ai succesului în afaceri sunt considerați de către tineri: ideea afacerii, calitatea planului de afaceri și calitatea rețelei de ”contacte de business”, Răspunzând acestor cerințe Centrul de Informare Europe Direct Regiunea Centru a venit în întâmpinarea studenților, organizând la Brașov acest seminar de cultură antreprenorială. Întâlnirea, foarte degajată cu studenții, a permis acestora să obțină informații cu privire la pașii ce trebuiesc parcurși pentru înființarea unei firme și programele de finanțare disponibile pentru înființarea unei activități economice, oportunităţile de angajare în străinătate, respectiv procedurile de recrutare utilizate, dar și oportunitățile de studiu sau de voluntariat în străinătate. Aproape 30 de tineri care studiază în profilurile economic, inginerie sau resurse umane, au participat la acest seminar organizat ieri la Brașov, în parteneriat cu Universitatea Transilvania Brașov, prin Centrul de Informare, Consiliere si Orientare a Carierei. Lectorul invitat în cadrul acestui eveniment, domnul conf. univ. dr. Sorin Deaconu, Universitatea ”1 Decembrie 1918” Alba Iulia, le-a prezentat tinerilor care sunt documentele necesare pentru a-și deschide o firmă, cum se întocmește o cerere de finanțare, unde se pot găsi fonduri nerambursabile pentru tinerii aflați la început de drum în afaceri, dar și care este conținutul unui plan de afaceri, necesar pentru depunerea unei cereri de finanțare.

De asemenea tinerii prezenți au mai primit informații, dar și materiale promoționale despre produsele de comunicare realizate de către Centrul Europe Direct Regiunea Centru pe parcursul anului 2015, despre rolul Centrului în informarea cetățenilor, precum și serviciile și evenimentele puse la dispoziția cetățenilor prin intermediul Centrului sau a structurii gazdă, ADR Centru, atât permanent cât și punctual în anul 2016.

Brașov, 11.12.2015


Intalnire
Concurs Eseuri
Delegatie Ro It
Delegatie Ro It1
Delegatie Ro It2
Prezentari

  

ADR Centru și Centrul Europe Direct Regiunea Centru, comunicatori cheie despre fonduri europene ai UE



INGREDIENTELE SUCCESULUI ÎN COMUNICAREA DESPRE OBIECTIVE ȘI REZULTATE PRIN FONDURI EUROPENE

A spune adevărul, cu bune și cu rele, a fi deschiși și transparenți în ceea ce vrem să comunicăm, a dărui și a vorbi pe înțelesul tuturor sunt ingredientele pentru succes in comunicarea privind Uniunea Europeană și fondurile europene subliniate de către Șeful Reprezentanței Comisiei Europene în România, doamna Angela Filote în deschiderea seminarului organizat de către Comisia Europeană la București cu sprijinul Ministerului Fondurilor Europene. Going Local și Inform sunt două evenimente axate pe metode de comunicare eficientă, la care au participat peste 170 de persoane, principalii comunicatori din România și celelalte state membre europene, ce s-a desfășurat la București în perioada 9-11 decembrie 2015.

Provocările comune ale comunicării despre proiecte și rezultate, abordarea mesajelor negative, identificarea de bune practici cu rezultate relevate în comunicare, precum și întărirea colaborării dinte comunicatorii din România și cei din cadrul Comisiei Europene, prin sprijin reciproc și rețele de comunicare, mijloace de comunicare cu rezultate de impact, au fost discutate timp de trei zile la București de cei peste 170 de experți români și străini prezenți la cele două evenimente.

Proiectele de dezvoltare regională, fondurile europene ce au susținut diverse proiecte de investiții, locurile de muncă create sau meținute prin proiecte, dezvoltarea unei firme, oraș, zonă, regiune prin fonduri europene, sunt toate vizibile și marcate prin panouri cu simboluri europene la tot pasul în România. Acestea sunt exemple clare și evidente că fondurile s-au folosit, că au fost eficiente și ar trebui să evităm pe viitor suprapunerea unor norme excesive peste normele europene. Este normal ca un proiect să genereze bunăstare pentru toți cei implicați în proiect și trebuie să urmărim rezultatele atât pe termen mediu cât și lung, care înseamnă menținere, dezvoltare, extindere, nivel de trai, aspecte care trebuie să fie comunicate, a mai susținut doamna Angela Filote în cadrul evenimentului GOING LOCAL. 

Evenimentul rețelei INFORM din 10-11 decembrie 2015, a fost deschis de către doamna Aura Răducu, ministru al Ministerului Fondurilor Europene, alături de doamna Corina Crețu, Comisar European pentru Politici Regionale. Rolul de comunicare al entitatilor implicate in derularea de fonduri și de informare în privința politicilor europene, fie ele AM-uri, ADR-uri, beneficiari sau centre Europe Direct, a fost subliniat de catre reprezentanții Comisiei Europene. Mesajul lor pentru cei prezenți în sală a subliniat faptul că cei ce comunică despre fonduri, proiecte și politici europene sunt ochii si vocea Comisiei Europene.

În România, în 2014, 66% din investiții au fost realizate din fonduri europene. Sunt rezultate concrete, investiții pentru toți, într-o Europa a tuturor. Pentru a transmite aceste informații, comunicarea este foarte importantă, iar comunicatorii sunt purtători de mesaj importanți ale căror merite și muncă trebuie recunoscute, a precizat Comisarul Corina Crețu, apelând la cei prezenți pentru a promova activ ințiativele Comisiei, de informare a cetățenilor.

Studii de caz pe retelele de comunicare socială utilizate, campanii de comunicare de succes, identitate vizuală și cum se construiește un brand de comunicare, provocări, soluții și sugestii pentru îmbunătățire, au fost abordate punctual în cadrul grupurilor de lucru organizate, la care au participat toți cei prezenți.

 

Conferinta Europa Creativa 1
Conferinta Europa Creativa 2
Conferinta Europa Creativa 3
Conferinta Europa Creativa 4
Conferinta Europa Creativa 5

Care sunt obiectivele globale pentru 2030? Cum putem contribui la atingerea lor?

 

Aceasta a fost tematica evenimentului organizat de Centrul de informare Europe Direct Regiunea Centru în 3 decembrie 2015, în Sala de conferințe a Hotelului Parc. Evenimentul s-a adresat autorităților publice, mediului universitar și privat din Regiunea Centru, accentul fiind pus pe valoarea adăugată pe care o pot aduce comunitățile locale din România în atingerea obiectivelor globale.

În urmă cu două luni, la 25 septembrie 2015, la sediul Națiunilor Unite din New York a fost adoptată Agenda de Dezvoltare Durabilă 2030. Agenda cuprinde 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD), sau Obiective Globale, care vor ghida politicile și finanțarea în următorii 15 ani, începând cu o promisiune istorică de a pune capăt sărăciei. Conceptul Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă a luat naștere la Conferința Organizației Națiunilor Unite privind dezvoltarea durabilă, Rio+20 în anul 2012. Scopul acesteia a fost de a produce un set de obiective universal aplicabile, care echilibrează cele trei dimensiuni ale dezvoltării durabile: de mediu, socială și economică.

O prezentare succintă a acestor obiective a fost realizată de domnul Ștefan Cibian, visiting profesor la Departamentul de Științe Politice din cadrul Universității Babeș - Bolyai UBB Cluj. Conținutul obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, istoricul acestora, precum și faptul că factorul cheie în atingerea lor o reprezintă asumarea de către autoritățile publice, societatea civilă și implicarea mediului privat, au mai fost menționate de către domnul Ștefan Cibian. Tot dânsul a subliniat că un număr impresionant de instituții publice, companii, ONG-uri sau alte tipuri de organizații și-au declarat până acum susținerea pentru noua agendă de dezvoltare, iar procesul se va accentua în perioada următoare. Din expunerile de proiecte și demersurile prezentate de către autoritățile publice locale și ceilalți beneficiari de fonduri europene din Regiunea Centru, în cadrul evenimentului realizat, au fost evidente eforturile și rezultatele obținute deja în această direcție.

Agenda de Dezvoltare Durabilă 2030 se aplică tuturor statelor. Ea promovează societățile pașnice și incluzive, crearea locurilor de muncă mai bune și abordarea provocărilor actuale de mediu – în special, schimbările climatice. Țintele pentru fiecare din obiective pot fi consultate la adresa de internet: https://sustainabledevelopment.un.org/sdgs

Obiectivele, țintele, precum și o serie întreagă de instrumente care permit implicarea cat mai multor stake-holderi beneficiază la ora actuală de ample campanii de popularizare, precum cea organizată de Divizia pentru Dezvoltare Durabilă a Secretariatului ONU (https://sustainabledevelopment.un.org/ ) sau campania The Global Goals - http://www.globalgoals.org/.

Pentru o eficientă asumare a obiectivelor și rezultate în atingerea lor, reprezentanții autorităților locale sunt chemați să găsească un răspuns în perioada următoare la următoarele întrebări, din perspectiva Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă:

– Ce înseamnă dezvoltare pentru comunitatea noastră?
– Cum urmărim indicatorii?
– Cum învățam din experiența proprie și din experiența altor comunități?
– Cum folosim resursele limitate ale autorităților locale pentru a mobiliza resurse pentru comunitate?
– Cum încurajează și susține administrația locală o contribuție de calitate din partea mediului privat și a actorilor locali?
– Comunitatea locală participă la programe/proiecte de dezvoltare internațională?
– Comunitatea locală participă la parteneriate/ înfrățiri cu comunități/regiuni din țări partenere?

 

 

Care sunt Obiectivele de Dezvoltare Durabilă?

Obiectivul 1: Eradicarea sărăciei de peste tot, sub orice formă a ei

Obiectivul 2: Eradicarea foametei, obținerea siguranței hranei, a nutriției ameliorate și agricultura durabilă

Obiectivul 3: Asigurarea sănătății și promovarea bunăstării la toate vârstele

Obiectivul 4: Asigurarea accesului tuturor la educație de calitate și promovarea învățării pe tot parcursul vieții

Obiectivul 5: Obținerea egalității de gen și încurajarea tuturor femeilor

Obiectivul 6: Asigurarea accesului la apă și a igienei

Obiectivul 7: Asigurarea accesului tuturor la energie la prețuri accesibile, de încredere, durabilă și modernă

Obiectivul 8: Promovarea creșterii economice durabile pentru toți, a locurilor de muncă și a condițiilor de muncă decente

Obiectivul 9: Construirea de infrastructură rezistentă, promovarea industrializării durabile și stimularea inovației

Obiectivul 10: Reducerea inegalității în interiorul și între țări

Obiectivul 11: Transformarea orașelor în orașe pentru toți, sigure, rezistente și durabile

Obiectivul 12: Asigurarea unor modele durabile de consum și producție

Obiectivul 13: Acționarea de urgență pentru a combate schimbările climatice și impactul acestora

Obiectivul 14: Conservarea și folosirea durabilă a oceanelor, mărilor și resurselor marine

Obiectivul 15: Administrarea durabilă a pădurilor, combaterea deșertificării, oprirea și remedierea degradării solului, oprirea pierderii biodiversității

Obiectivul 16: Promovarea unor societăți drepte, pacifiste și pentru toți

Obiectivul 17: Revitalizarea parteneriatului global partnership pentru dezvoltare durabilă

 

Erasmus+: împrumut pentru masterat în Franța


Studenții români care doresc să urmeze un curs de Master în Franța pot beneficia de împrumuturi, garantate de Comisia Europeană prin programul Erasmus+, în baza acordului semnat săptămâna trecută de banca franceză BPCE și Fondul European de Investiții (FEI).

Acordul, cu o valoare totală de 30 de milioane de euro, va oferi sprijin financiar studenților francezi care urmează studii de masterat într-una dintre cele 33 de țări incluse în programul Erasmus+ sau studenților din țările respective care pleacă la masterat în Franța.

Studenții pot primi un împrumut de până la 12.000 de euro pentru un masterat de un an și de maximum 18.000 de euro pentru un curs cu durata de doi ani. Împrumuturile vor fi oferite în condiții avantajoase, respectiv nu vor fi solicitate garanții din partea studenților sau a părinților, rata dobânzii va fi una rentabilă și va exista o opțiune de rambursare decalată.

Context

Sistemul de garantare a împrumuturilor Erasmus+ pentru masterat a fost lansat la începutul anului 2015 de Comisia Europeană și de FEI printr-o invitație de aderare adresată băncilor. Sistemul va primi peste 500 de milioane de euro de la bugetul programului Erasmus+, sumă care va contribui la strângerea unui fond de împrumuturi de până la 3 miliarde de euro.

În total, sistemul vizează să sprijine 200.000 de studenți care doresc să obțină o diplomă de Master în străinătate.


Sursa: http://ec.europa.eu/romania/news/01122015_imprumut_erasmus_plus_master_franta_ro.htm

Demo

CENTRUL DE INFORMARE EUROPE DIRECT
Regiunea Centru

Strada DECEBAL, Nr. 12, cod postal 510093,
Alba Iulia, Judetul Alba
Tel: 0358 403 121